tirsdag 1. september 2009

Den gamle heldressen ble for liten...

... slik som klær nå gjerne blir når man har en raskt voksende ettåring i hus. Jeg har strikket en ny, begynte friskt på denne med samme garn som den forrige, og oppdaget halvveis ut i prosjektet at det var for lite garn. Det er vanlig til å være meg, jeg er fæl til å glemme å sjekke hvor mye som skal brukes i forhold til hva jeg har! Jeg tenker som så at det bare er å kjøpe mer. Men dette garnet var gått ut av produksjon, og det var umulig å oppdrive mer av rett farge. Dermed fikk den en litt annen vri, men ble like fin, synes jeg!


Det er noen måneder siden den var ferdig montert, men den manglet knapper. Nå har jeg endelig fått sydd i knapper, og dressen er klar til bruk! Jeg skal se om jeg får tatt et bedre bilde en gang...

Mønster: Nøstebarn. Gjestal økologisk naturgarn, 501 og 508.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar