fredag 28. august 2009

Svisj - en bukse i en fei

Jeg har kjøpt en veldig god bukse til Kongen til å ha på i barnehagen, og jeg syntes den så ut som noe jeg kunne klare å sy. Kanskje et vanvittig påfunn motivert av at jeg akkurat har fått en ladning med stoff fra Stoff&Stil. Jeg tegnet av delene av buksen så godt jeg kunne, klippet stoffet og lot det stå til. Og resultatet er her:

Front
Bak

Ferdig på noen små ettermiddags- og kveldstimer. Hurra! Nå er jeg spent på å prøve den på modellen i morgen tidlig!

Edit: Det pleide da å være lettere å få tatt gode bilder av gutten?! Jaja, her er buksen i bruk ihvertfall!


Den er sydd i petrol (270096) og grønn mønstret (270355) stretchjersey, har bred strikk i livet, og ekstra god plass til tøybleierompe. Siden jeg ikke har overlock er alle sømmene sydd med elastisk sikksakksøm (sånn med flere sting i hver sikk og sakk...).

1 kommentar:

  1. Du Heidi, du Heidi - artig å lese og se bildene! Du er flink - hvor har du syferdighetene fra? Jeg vet det, hi hi. Gleder meg til å se Sverre i noen av de nye habittene når dere kommer på besøk om ca 14 dager. Hilsen mamma

    SvarSlett