lørdag 4. april 2009

Jeg kan sy også! Smekkeproduksjon.

Sommer 2008



Etter å ha prøvd meg en stund med strikkepinnene igjen fant jeg ut at jeg skulle dra frem min gamle symaskin, en Husqvarna fra 1969, som jeg av mamma for mange år siden. Jeg hadde ikke brukt den til annet enn å sy gardiner, legge opp en og annen bukse, og til å sy to vesker - alt med helt enkle rettsømmer og sikksakk. Nå var det på tide å se om den kunne brukes til å sy klær med. Jeg begynte med noe som så realtivt enkelt ut, jeg tegnet av omriss av en nydelig smekke jeg fikk i gave til Sverre fra en venninne som er kjempeflink til å sy, og så satte jeg bare igang. To smekker ble det i første omgang, en i bomullsstoff foret med fleece, og en i flannell. Begge er tosidige. Jeg kjøpte meg en knappetang, og dermed var jeg klar for å avansere!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar